تولید و عرضه محصولات باکیفیت، با کم ترین قیمت بازار
تولید و عرضه محصولات باکیفیت، با کم ترین قیمت بازار

پوشش سقف و علت استفاده از آن

امروزه پوشش سقف در معماری ساختمان بسیار مورد توجه قرار گرفته است. انتخاب پوشش مناسب برای سقف یک عامل مهم در زیبایی خانه محسوب می شوند که باعث تاثیر گذاری بر روی هزینه ساختمان و ارزش ملک تاثیر می شود. پوشش سقف یک لایه متصل شده به بیرون ساختمان برای جلوگیری از نفوذ آب و محافظت از ساختمان در مقابل تاثیرات آب و هوایی می باشد؛ که  با توجه به اسکلت و متریال ساختمان می توان از انواع پوشش ها مانند: ایرانیت، سقف کاذب، ورق های یونولیت، پلی کربنات، فایبرگلاس و… استفاده کرد. هر کدام از این مدل های دارای تنوع زیادی می باشند که در بخش های مختلف سایت به آن ها اشاره شده است.

تاثیرات زیست محیطی پوشش های ساختمان

پوشش های ساختمان یکی از عوامل مهم زیست محیطی در ساختمان های مسکونی به شمار می آید؛ که در انتخاب و استفاده از آن ها باید توجه زیادی شود.
در ارزیابی چرخه عمر (LCA) تمام تاثیرات محیطی مصالح، در نظر گرفته می شود؛ این چرخه ی عمر شامل انتشار مواد از مصالح و فرآیندهایی که در تولید مصالح به کار گرفته می شوند، نگهداری مصالح، دفع کردن مصالح یا بازیافت آن ها و… می شود.
در هنگام خرید پوشش های ساختمان به نکات زیر توجه کنید:

  • هنگام خرید مصالح  توجه نمایید از مصالحی با طول عمری برابر با جنس پوشش استفاده کنید.
  • نرخ اتلاف انرژی در پوشش های ساخته شده، بین انواع محصولات مختلف به صورت قابل توجهی متفاوت است.
  • توجه داشته باشید، روکش های سقف مانند پشم شیشه، رنگ ها، بتونکاری و… هر کدام به یک اندازه تاثیر بیشتری از خود محصول بر محیط زیست دارند.
  • انتخاب و تعیین پوشش مناسب با حداکثر ظرفیت بازیافت و یا قابلیت دوباره استفاده کردن.

مزایای پوشش سقف

انتخاب یک پوشش کاملا مناسب با محیط، تاثیر بسیار زیادی بر طول عمر و پرداخت هزینه های جانبی برای ساختمان محل سکونت شما خواهد داشت. پوشش ها عموماً از چوب، فلز، ورق های پلاستیکی و فایبرگلاس و… ساخته می شوند؛ که می توانند مستقیماً بر روی قاب ها یا روی سطح دیوار و جداکننده ها نصب شوند. اولین تاثیر پوشش ها، ذخیره انرژی و جلوگیری از اتلاف منابع می باشد؛ همچنین عایق صدا و دما نیز می باشند. نقش دیگر این پوشش ها، کنترل نفوذ عوامل آب و هوایی همراه با حفظ دوام و زیبایی، مقاومت در برابر آتش سوزی، جلوگیری از ورود گرد و غبار و دیگر عوامل مخرب محیطی می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا